Sunday 23 March 2014

Ikhlas kata rabak dari Aku

Aku bukanlah seorang pelajar yang gila study bagai nak rak
bukanlah terlebih bijak untuk subjek2 yang kiranya hampir MEROYANKAN aku
Biology,Additional Mathematics,Chemistry,Physics (sains hayat/tulen)
diambil masa ting.4 dan 5
hanya biasa2 saja
nothing extra ordinary

*culture shock*
mana tak culture shock-nye
pertama kali bersua ilmu2 tu
haih semput urat tengkuk nak hadam input2 tuu
pergh boleh tahan!
almaklumlah budak lepasan PMR yang masih teraban2 tergapai2 nak menuntut ilmu baru gituu hehe
well, masa ting.3 cuma belajar subjek Science basic semata2
so this time will go in depth lagi..
blurppp blurpppp (masuk ke dasar laut yang dalam~)

***eksaited nak cerita***

this is my personal opinion,


memang 4 subjek tu really interested which made me intriguing to learn more and more
however, it were not easy as thought man! haha
but then again, belajar mana ada senang janggg oiii

at first, sangat blurr terkebil2 mata ni
nak hadam segala theory dan examples given

mudah je air jernih tumpah saat menelaah pelajar baru itu
ahhh redah je lah
mereka boleh mengapa aku tak

awal tahun ting.4 (2011) jugalah tuhan sayang nak uji aku
Dia ar-rahman lagi ar-rahim bagi aku sakit
okay part ni kena kasi clear sikit
sebab almost kronologi pembelajaran aku masa ting.4 & 5 was really affecting due to this matter

**suspen**

susah aaaa nak cakap okay aku cuba...
sakit aku ni kiranya pergi jumpa doktor perubatan,buat diagnosis
memang NORMAL dan sihat
diringkaskan,sakit yang tak terlihat dek mata kasar kita sbg manusia
ada fahamm??

yess aku sendiri tak boleh sangkal perkara2 begitu
sebagai Islam yang beriman
wajib percaya pada perkara ghaib
hal ini nyata dalam kalamNya
Quran

bukan kita saja makhlukNya yang dicipta
ada yang terlihat,dapat dilihat dan tak terlihat..
apa aku rasa masa tu????

**ni pun susah nak cerita***
but i try to express it okay

ia diibaratkan tak berada di bumi yang nyata (benda sama yg aku duk ulang cakap ke mak aku)
tapi still aku tahu yang aku ada di bumi Allah yang sementara ini
Allahu rabbi..tuhan je tau perasaan masa tu

yeah as a mum that's willing to do anything to her beautiful princess
**uhuk uhuk hahaha**
she tries to understand me
but then again she fails **hampa**
aku bagai hilang tahap sabarku
"eeee umi tak rasa! irah yang rasa!!!!"

apart from that i feel a bit dizzy( lebih kpd tak berada di bumi yang nyata) or more
pening pening pening pening pening pening
and the major problem when this thing keep come get to me,
i'll become really lazy to go to school
feel not interested to do anything that i used to do everyday
like study,watching tv,pray,read quran and even playing
dan seangkatan dengannya
dan juga aku rasa MENGANTUK gila
macam telan ubat batuk satu botol tu wehh
aku buat lek je
tapi......
yang tak relax adalah mak aku
of course lah! mak mana suka anak dia sakit gituu
even demam dedorr pun dah kalut hahaha

**mak aku kalau demam dia bagi panadol ambil dari hospital sb dia kaki pungut ubat hahaha**

tapi nak dijadikan cerita tu,
belajar banyak ketinggalan gila (gila tu maknanya tahap apa dah )
serius
dengan perangai cikgu2 yang .......(isi dendiri kat dot2 tu)
yang mana okay cool memang terbaik lah,memahami aku masa aku tak berapa nak betul masa tuu haha
yang mana tolol tak boleh nak accept condition aku
memang #$%^%
dah la orang islam, seolah menolak apa Allah uji pada hambaNya dan seolah menolak kewujudan makhluk ghaib yang Dia al-khalik (maha pencipta) ciptakan
**sigh**
ahh lantakkan

pergi sekolah memang lah pergi
namun sekadar jasad dalam kelas
otak entah kemana
asyik mengantuk
tidur  ZZzzzzzzzzz
mujur dapat cikgu kelas yang memang ohseemmm  (you can refer at she is one in a million)
alhamdulillah..
dari mak aku tak kenal cikgu tu sampai terkenal pula hahaha
yelah nak bincang dan discuss pasal hal aku ni
selalu berhubung thru phone tanya macam mana aku kat sekolah
zzzzzzzzzz haha

Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah
syukur padaMu tuhan yang menyembuhkan
biar hampir setengah tahun aku diuji dengan cara yang dipilihNya sebegitu
biar SPM semakin menghampiri
biar preparation pun mcam tahi haha
hey betul lah! bayangkan kawan2 kelas aku duk belajar dalam kelas chapter 10
aku duk takat chapter 3 tak gerak2
**derang dah sampai London, aku baru nak check in kat airport Malaysia**

1 September 2012
tarikh betul2 aku ingat bila dimana aku proceed back tuiton aku dengan Mr.Young(young forever biar dah pencen jadi ckgu haha)
ni masa aku dah berpijak pada bumi yang nyata dahh
alhamdulillah
apa lagi,
aku PULUNNNN habes lah (one to one only, no one else)
ada satu ketika sampai double tuition in a day
pagi dan petang wehhh
masa tu dah tak kisah berapa ongkos tuition tu (RM50 per hour)
sekali aku tuition ambil 2hours
haih sporting habes mak aku (BIG thanks to you mom!)

well worth tuition dgn ckgu Young
because he is a very experienced math and add maths teacher
so no wonder he got the title of "guru cemerlang" in his school
cikgu Young aku sebiji macam professor ni haha (comel gila)
bravo!
haha sometimes while my head was cracking and messing with the complex solution
he makes some jokes
he absolutely has a great sense of humor XD
oh i miss him damn so much!

well, perit jerit aku terbayar juga dengan mendapat maths A masa SPM
syukur ya Allah
tak pernah hayat
haram nak dpt A masa exam2 biasa(the same things during pmr haha)
sampaikan mak aku cakap " irah ni kalau raaaajinnnn sikit je,sikit jee dapat lah! "
amboih nak bakor semangat denn la tuu
tapi betul lah tu.. RAJIN kata kucinya

ye aku hanya bersekolah 2 bulan (secara random) je spanjang tahun 2012
tahun besauu
tahun aku SPM
but by the end dapat juga score semua A untuk subjek teras like bm,eng,maths,agama and sejarah etc
even i just able to score c+ for my science subjects
(rather than got fail whenever ordinary test is held)
after had the official result, i told  Mr.Young what i score
he said that "i'm happy that ur maths is A ,that's good! and for add maths also shows that you can do it, the grade is just probably near miss to B" -sigh-

Opps mau jejak lantai tulis berjela kali ni
haha
okay2 sorry
ampun2
heehee
ala kasi chance laa

pokoknye, tahniah kepada seorang junior di sekolah aku di SMK ABU BAKAR TEMERLOH kerana berjaya bolot 9A+
he's one of the rest that sparks the good news
GEMPAK
tak dilupakan juga pada adik2 yang lain yang dapat straight A's mahupun yang bengkok A-nya haha
ok serius
akak tahu dan faham bagaimana rasanya hampa,down gila bila apa yang kita expect more tak dapat.
Ingatlah, Spm bukan segala-galanya
it's just beginning
tak bermakna tak berjaya sekarang gagal sampai bila2
NO -it's totally wrong
peganglah pada kata ni KEGAGALAN ADALAH KEJAYAAN YANG TERTANGGUH
yang berjaya jangan happy galak gile sangat
jangan takbur rial bagai
anda berjaya pun satu ujian
dan yang diuji dengan rasa sedih down
KUAT!
JANGAN PERNAH MENGALAH!
BANGUN dan terus BANGUN
kejayaan sedang menunggu anda di hadapan dengan syarat
disulam dengan usaha dan RAJIN :))))

wallahu a'lam

No comments:

Post a Comment

nuffnang