Saturday 10 May 2014

Berjimba di MOPD hihihi

Assalamua'laikum and hello peeps!

semalam. 9 May 2014 ^______________^

hari aku gelak terbahak2
usus aku bagai hampir terburai
siapa yang bertanggungjawab atas semua ini???

haaa tu nak cerita ni..

tujuan utama nak buat blood test and ECG(electrocardiogram)
untuk apa?
saja2 lagipun last aku check bulan 11 tahun lepas
mybfff la tempat aku request nak buat blood test hihihi
dia bab2 ni memang expert
dah hari2 duk ngadap kerja tu je

(she's a dracula hahahha)--- relek.. dia seorang petugas di sebuah hospital mhehe

so pagi2 semalam kami pergi sekali..aku drive
since mybffff masuk kerja pukul 7.30am
so pagi2 lah yeee ^__________^
aku tak dibenarkan menjamah apa2 untuk breakfast
kejam huh mhehe
well kalau nak ambil darah kena puasa dulu baru result accurate or tepat
paham??
so tak kejam

(aku nyaris2 ambil oats pagi tu mhehe nasib baik mak aku "aik aik kan nak ambil darah kena la puasa "

"Oooops! aah laaa lupo den" ^______^

sesampai je kat unit medical out patient department (MOPD) which is (bahagian kompleks klinik pakar)

terus buat ECG sebelum patient ramai
dan juga ambil darah

dan..bila pergi ke tempat kerja mak ...
memang haruslah bersua dan berjimba dengan rakan2 nya
huaaaaaaaaaaahahahahahahha!

"wehhhlohhh besaaa doh anok daroo diooo!" kata salah satu kawan bfffff aku mehhe
"ingat cikgu mana lah tadi.. besar dah yee.." kata sorang lagi

masa masuk bilik ambil darah, jumpa makcik Sadariah (dia incharge bilik tu..)

"eh Munirah! besorrr doh anak dara ni ...."

mak aku duk siap2 nak cucuk sedut darah nak check segala bagai
berapa antibody kita
ah maciam2 la screening-nya

nak cerita lagi tuu bffff aku ni jenis happy go lucky
ceria gituuu
masa nak inject aku tuu leh pula wat lawak ngek ngok dia
aku ni gelak barai baiii hahaha
sampai ada satu houseman(HO) cina yang ada dalam bilik tu pun ter-affect tengok gelagat kami

umi oh umi... hahahaha

dan bayangkan ye.. sebelum ambil darah kena order and masukkan details dalam system kat komputer
my bfff is already prepared to inject me
then suddenly makcik Sadariah panggil "ni nak check apa? antigen ke antibody blablabla.."
yang mak aku ni dah cari urat dan ikat lengan aku dengan glove
dan dia pergi ke makcik tu dekat komputer

"laaa yang awok biar gituu napee..tok leh gituu lama sangat kesian dia lengah tuu"

**bahasa Temerloh gitulah yeee mhehee**

alhamdulillah..all went well

selesai kat bilik ambil darah my bffff sendiri yang pergi hantar ke jabatan Pathology
jumpa dengan Makcik Rabiah..
"Munirah ke tu??? wehh besarrr dahh!"

haa my bfff minta tolong dengan dia uruskan pasal result nanti

then aku pun gi ke library hospital..

(mesti orang kat situ ingat aku ni doctor ke staff kat situu.. mhehe)

mana taknya..the way i dressed up yesterday was like a corporate person

no exaggerate ~

why i say like that?
bayangkan..
aku pakai long black skirt, matching with a long  red sleeved shirt and a shawl
dan...dengan beg tali panjang di bahu
dan... beg laptop jinjing di tangan
boleh bayang?? HAHAAHA

lantakkkk

masa gi kat tempat mopd ada sorang staff kat situ
"hai doktor baru ^__^"

mak aku pun selamberr "umm doktor baru mari lapor diri hehehe"

pehhh!

(tapi pagi tu..aku boleh rasa ramai mata2 duk perhati tiap kali aku lalu area2 komplek mopd tu )

ah mereka ada mata
biarlah kan kan

okay..jam pun dah pukul 12pm
lunch time babehhh
the librarian ask the people inside the library to leave
so i have to do so

aku gi kat mopd kat tempat mybffff
kemudian bersualah pula dengan makcik Nani dan makcik Min (both are from psy department)

seronok jumpa makcik Nani wehhh!
sebelum ni memang dah kenal cik Nani ni..
kat rumah pun mak aku ada cerita ceritera cik Nani yang pehhh
awesome buat usus aku geli gila
hihihihi

dan pabila setelah lama tak betemu mata bertemu mata ..
cikNani dalam bilik screening dan aku kat luar dgn mybfff and cikMin
dia terpandang ke aku .. pastu cam nak sambung buat kerja
dan dia pandang balik aku lalu keluar..
"laaa Munirah!! 2 kali pandang tak cammm hahaha!! dah sarung cincin ke hehehe" itu mkcikNani
seorang yang sekali bercerita maka akan berderet2 berjela2 lah dia bercerita dengan penuh perasaan
yang paling penting memang BEST! whooooahahahaha!!!! XDDDD

dan..semalam aku duduk dalam bilik pantry atau bilik rehat untuk staff psy
wahh syiokk and comfort
bolehhh laaa
kebetuan pula time mereka rehat
mckikNani duk sekali dalam bilik tu nak tidur katanya
haa tidur kebenda..malah syioookk borak birik (hentam je kata ganda hiihi keluaran aku)
dengan aku!
pulak dengan aku yang cakap pun boleh tahan
dan bila aku dan mkcikNani bergabung

BOOM!!! terbaikk XD

kalau aku nak cerita setiap apa yang kami borakkan semalam..
memang sampai ke malam tak sudah2 aku menaip kat sini
balik semalam ke rumah aku duk cerita sejam ke dua jam pada mybff apa yang duk syiokk kami borak

just aku share yang the best lah kat sini okay

kami duk cakap pasal isu MH370 gituu laa

mkckNani ni penuh dengan sense of humor tauu

kan baru2 ni sibuk dalam media pasal ping ping ping (berkaitan kapal terbang tulah kan)

"uh duk ping ping ping..tak tahu ping ping tu bunyi ikan josh nak mengawan" katanya dengan mencebik berdialek temerloh

aku pun kerjanya HAHAHAHAHAHAHAAHA!

yang best lagi...

"alaaa MH370 tuu tak jumpa2 bukan apa.. ayah Altantuya sorok tuu"

HAHAHAHAHAHAHA ! yang ni best dan MENDALAM maksudnya

dan mckNani share experience dia masa gi ke Lahad Datu kat Sabah untuk buat kerja volunteer
kan hari tu duk haru psal isu Lahad Datu yang ramai askar dan polis kita kena bunuh
ohhh sungguh mencabar dan menggerunkan
mereka (magsa) dalam trauma yang teramat sangat
moga mereka2 semua dalam lindungan Allah ..

hari semalam ada visiting dimana doktor dari serata department akan turun ke klinik pakar
untuk discuss dengan patient blablablabla
kata mybffff
yeee dia pun aku nampak kehulu kehilir buat kerja
dan aku pun berjumpa dengan Ustazah Hasnah (maknya si senget adik jiran aku)
ustazah pun datang nak jumpa ada appointment dengan doktor
bertemankan kak lang dan ustaz

well doktor Munirah pun ada
no no not me okay..
hahaha
i really meant it
tapi tak sempat bertemu pun..dia busy
ingat nak suruh review result darah..
tapi takpe.. result dah ada dalam system so can review anytime ^_______^
petang dalam pkul 5pm aku masih dalam bilik rehat tu sesorang
terlena sambil baca buku my uncle Nazali Noor (Ulu Yam di Liverpool)

you guys should have it one okay!! ceritanya banyak dekat dengan kita sedikit sebanyak gituuu mhehe

mybfff kejutkan aku ajak makan kek for nurses day,nasi ayam merah,puding bikinan mybfff (hehe bangga) kat pantry bilik satu lagi bersama2 staff yang lain

ada Sangeri(India, sorry tak sure eja)
ada mama Lu(Cina dan cool je orangnya)
ada kakLiza(soft orangnya..yang panggil aku doktor baru kikiki)
ada doktor Pui( Myanmar rupanya! ingat cina lahaiii)

ada mkcik T( dia asyik duk suh aku gi Adelaide tak cukup cakap ke mybfff dengan motif boleh dia gi berjalan ke Adelaide lahai mkcik T aku yang comel loteeey sore ni hihihi)
bayangkan lagi..
mybfff citer dan ngajuk ke mkck T
"ummh! aku anak laki sorang (doktor HO) tu nak kahwin dohh..hok kecik sekali tuu kecik lagii..kalau dok nok wat irah



natu hihii" JOKE mkcik T since dia agak tension dengan bebanan kerja semalam
maka keluarlah joke-nya itu

balik rumah semalam aku kata kat mybfff
"takpe.. anak dia laki tuu(doktor kat hospital tuu jugak.. dulu ex-student matric malacca macam aku juga..nak kahwin dengan orang kerja bank (ex-matric too!) cancel kahwin dengan orang bank tuu..biar irah yang ganti tempat tunang dia hahahhaahah! cause irah pun ex-matric malacca)

sort sort sort satu hari tu

yang penting

LIVE THE LIFE HAPPILY
and
CREATE OUR OWN HAPPINESS




have a nice day!

nah hadiah sebab sudi baca sampai habes hahaha ^____________^



ni dah selesai hambik darah.. haa tu tangan bff aku lah tu heeeeee dan dalam tube tu darah aku laaaa :))
ni lah sample darah aku (pekat ya rabbi hihi) 



                  at the library of HOSHAH meooww                        kapas buat tekap lengan aku



No comments:

Post a Comment

nuffnang