Friday 23 May 2014

pabila sel darah merah meluap dalam jantung hati

Memang tak sempurna 
langsung!
walhal kamu kamu yang sedang terkebil mata membaca satu persatu
apalah bendalah point yang nak aku cakap kat sini

erghhhhhhhhh 

(inhaled....exhaled....relax~)

jadi mari pinjamkan mata dan rasa empati bagai 

or whatever 

**mendengus**

**bengang**

f_ _ _ (suh hang pikir wakaka, beware it's not a nice word)

look, memang bahaya dengan perkataan PENDAM,simpan atau seangkatan dengannya 
ya Allah..
wahai tuhan
ya rabb
ya wadud

nak2 bila setan yang ghaib tp memang wujud duk cucuk lagilah bertambah marak 
seperti api duk tengah marak lagi disimbah dengan minyak tanah
haa boleh bayang?

Pendam--- jangan dimain dengan ini perkataan !

sekali terjadi makin dipendam makin disimpan nak2 simpan pendam sorang2 takde sapa2 tahu (melainkan tuhan yang alim)
bermain dengan psikologi betul
boleh gila kalau tak dapat control bila tak dapat ditanggung lagi
tak kiralah pendam pasal apa2 
pasal cinta ke 
pasal kisah silam ke
pasal rindu pada orang yang kita sayang 
yeahh should be anything, just name it!

bila diri dalam kawalan takde hal aaaa kan
yang parah dan kritikal bila TAK lagi
not anymore...
dimana ibarat sebuah letusan gunung berapi yang menunggu masa untuk meletus
BBBOOOMMMMMMMMMM! 
PEHHHHHHHHHHHHHHHH! 
(tu bunyi letusan gunung berapi version AKU)

ye aku bangang 
aku bodoh
bangsat
ranap
rosak
benggong
babel
derhaka
berdosa
yeee dengan lapang dada aku kata "yes i am!"

persoalannya, adakah diri yang berkata melemparkan pelbagai kata2 (tak molek) layak untuk menunding jari untuk maksudkan apa yang dikata itu?

"yee kau memang paling sempurna DI DUNIA ni, semua pasal kau BAIK belaka, molek belaka!"

biar kau puas hati?!

heyy dengar sini, cukuplah tahu aku lama memendam,menyimpan
kerana MEMANG SAKIT malah pedih bila cerita bab intro 
apatah masuk bab satu

**huhhhhh** --- tolong lah fikir gali balik masak2 

kau nak clue? --okay! maka jawabnya ia sejak aku kecik! 
jangan ditanya isi pati lanjutnya banggang!
kau pikir kau pikir kau pikir

(lantak lahh biar entri ini boleh jadi tempat nak luah nak tulis)
sebab kau boleh refer kat tepi kanan atas "Welcome to my territory"
yang kata melayunya "selamat datang ke kawasan saya"

so that's it

well, aku pun memang langsung jauh dari sempurna
malah setiap kata aku terluncur laju terus tanpa singgah ke hypothalamus
terus zzzzzapppp!!!!!
dalam erti kata lain --- berkata tanpa berfikir yang hanya guna EMOSI dek TAK terkekang lagi 

pernah dengar kata manusia 
"orang kalau dah marah tak ingat apa dah segala bagai kata nak keluar"
sebab?--- sebab bila marah + bengang+ pendam+simpan = maciam2 keluar!

jadi kesimpulannya,
AKU KAU KITA kena berubah meskipun payah
tau?
marilah sama2 kita ubah --- kepada yang lebih baik 
bina bahagia sama2
boleh?

terkadang sering kali aku bermonolog sendiri --- "apa pernah kau pikir apa rasa yang aku tanggung??"
"apa pernah kau tukar duduk sebentar masuk dalam diri aku??"-- put urself in my shoe
"dan ceritakan apa yang kau rasa dalam kepala hotak aku niii?"
"ooo sebab kau lebih tua pangkat pertalian dengan aku 
"sebab tu aku kena jaga kata2 aku--- even walau rasa dipendam ini duk pendam sejak sekian lama??"

aku cuba paham kau tau --- selama ni
tapi haramm kau nak cerita walau aku duk jekkk kau suh cerita la cerita laaa
you babel tau?

jangan sekali nak kaitkan cara pemakaian aku dengan isu yang terbentang wehhh!
babel!
orang babel yang takde point je cakap cam tu
"apa kau ingat orang bertudung tak leh nak luah ? tak leh nak mendengus marah kencang gila!? apesal takleh?? tak fair aaahh gituu.."

nak aku pangkah ayat atas tu (sebab ingat tuhan lagi aku tak mau tambah dosa )
kalau ikutkan nafsu cucukkan setan 
mau je aku nganjing "at least aku pakai daripada tak pakai langsung! boleh refer surah nur ayat 31."
"apa kau ingat orang bertudung berhijab takde EMOSI dan perasaan di qalbu??"

moga kau sejahtera

istighfar 

p/s: no speculation dengan cinta dengan jantan mana2 sebab aku tak bercinta! pikir lah wahai manusia hamba Allah(aku tuju untuk kau khususnya)
aku berharap yang baik2 belaka.
orang kata lagi bila marah kenanglah balik saat momen happy di waktu belakang masa dahulu.

have a blast people!






No comments:

Post a Comment

nuffnang