Monday 12 May 2014

KAU KEKASIHKU SAMPAI MATI hihihi

Assalamua'laikum and hello

ok bye

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
rasa nak lempang je kalau banyak tu je aku tulis kan
just pulling your legs hahha
ok serius

this entry i dedicated specially to mybfffffffffffff
(hamboih banyaknya f tuh)
pedulikan mhehe

by the way siapa yang baru menjengah ke blog ini, dan masih tercengang2 siapakah "mybfffffff" tu?
haaa jawapan yang paling senang di dunia

mak aku.

**senyum lebar**

semalam hari ibu kan
tanggal 11 MEI 2014
okay settle dah pun aku ucap pada dia
dan hari ni ?
sambut hari apa pulakkah??
banyak betui mau sambut

hari ni...
HARI JURURAWAT SEDUNIA!!!

yeee mybffff is working as a nurse
for almost 13 years  okayyy
but has been on duty more than that
(cause she started from the very bottom with assistant nurse)

mybffff ni telah kutip banyak pengalaman sepanjang dia bekerja sbg seorang nurse
gila kauu tak banyak experience!
aku membesar jadi kawan baik dia
aku tahu la mhehee
dari sebelum aku lahir hingga aku melihat dunia aku kenal dia
mybfffff

mula berkhidmat di HOSPITAL PULAU PINANG
dan sekarang menabur bakti di HOSPITAL SULTAN HAJI AHMAD SHAH (HOSHAH)


**background music mengimbau kembali***

pada waktu ketika aku usia 5,6 tahun (masa tu hosp masa kat Mentakab)
mybfff bertugas di wad 2 iaitu wad kanak2
dan sebelum dia masuk kerja dia akan ambil segenggam cekelat buh dlam kocek baju
(dengan dasar senang dia nak pujuk budak2 yang nak kena inject senang kerja)
wahh pandai mybffff ambil hati kanak2 di wad
kadang tu sampai kena on call walau sedang berdating dengan aku kat rumah (cuti)
dek kerana tak cukup staff

tau siapa jadi mangsa?

aku!

dibawanya aku sekali ke hospital kad wad 2 tu diletaknya aku kat bilik rehat
dalam hujan meredah basah demi melaksana tanggungjawab
sebab masa tu takda sapa kat rumah

ada satu hari mybfff cerita kad wad tu ada sorang baby kiut gila kena buang
(nasib one of the staff jumpa)
then bela duk di katil baby asing daripada budak2 yang admitted
tuah aku dapat main dengan baby tu yeeeeahh
katanya anak india tapi jenis cerah
puteri rasanya namanya
last2 aku dengar mak dia datang ambil balik


then mak aku kerja bahagian casualty atau nama mudahnya
bhgn Kecemasan dan Trauma
inilah tempat yang meliputi dari hujung kepala ke hujung kaki kauu
hahaha

cerita kat bhgn ni best dan masih segar-bugar dalam ingatan aku ni!'
ada 1 hari ni (malam)
mak aku kat dalam duk buat kerja, tiba2 ada sorang budak kenit 4,5 tahun gituu
buka pintu sliding kecemasan dengan cemas sekali
mak bapaknya langsung ditinggalkan terkulat2 kat kereta
mak aku tanya "mana mak dengan ayah dik??"
"saya dah tak tahan ni tolonglahhhhhh! sakit ni " balas budak tu
tau apa sebenarnya terjadi?

dia punya anuu terkepit zip seluar.

**okay gelak japp**

yang best tu dia dah tak heran dengan mak bapak dia yang masih kat kereta
ok faham.
HAHAHAHA!
gelak barai aku bila mybfff balik cerita  XD

masa hospital pindah ke Temerloh
kami pun wajibul ghunnah pindah
still mybffff ditugaskan di Emergency and Trauma department
fasiliti pun makin canggih
hospital baru la katakan
siap ada red,yellow,green zone bagai
mybfff kerja shift dimana ada kerja pagi,petang & malam
kalau pagi 7am-2pm
petang 2pm-9pm
malam 9-7
itu belum kasi gaul dengan ragam para pesakit yang maciam2
ada yang cool cool lah
yang hot and spicy cam terlebih cili tak boleh nak sabar
ah macam2 ada!

kat unit kecemasan mak aku pernah diberi tugas jaga special case
which is menguruskan rape case (kes rogol) yang sememangnya melibatkan kes polis
ish seram seriau wehh
ada yang sampai anak konon sakit perut bawalah ke kecemasan
tup2 haaa!
nak beranak rupanya
mau nak mati terkejut parents budak tu
hailah dunia laa ni..

kalau sebut K.E.C.E.M.A.S.A.N --- semua ada hahaha
yang melecur menggelupur satu badan kena air panas
accident satu bas dengan lori bancuh simen
mau tak haruu mangsa gi hospital berlumur dengan simen hihihi
bas yang terjun gaung
pokoknya mybffff memang handal kalau bab kehulu kehilir
kesana kemari
sebab tu aku tak heran dia boleh menang pertandingan lumba jalan kaki

**okay tarik nafas wahai kamu2 sekalian hahaha**

baik...kita sambung kikikiki
yang paling terharu.. mybfff tak pernah lupa tugas dia sebagai seorang ibu di rumah
dia menyiapkan segala keperluan aku
makan minum pakai bagai
dan she'll make sure that her only one daughter will be left with food
dia akan masakkan aku awal pagi untuk aku bila balik sekolah nanti
(tak bagi main api dapur kang terbakooorrr katanya)

semangat kobar yang aku admire pada mybfff bila dia further study
(yelah dulu2 tak berkesempatan nak further tambah kurang exposure)
lepas sambung2 sambung
ambil renal post basic (pengkhususan buah pinggang)for 6 months masa aku form 2
further to degree
haaa yang ni aku bangga gila tersangat
last year baru grad
(tapi sayang aku kena balik college for MUET)
tengok gambar dengan mat salleh vice chancellor pun jadilah huwaaaaa!
hengseng.
secara natural merangsang aku untuk lebih daripadanya
wiwiwiwiwiwiwi

okay....

apa yang aku kagum personally about my dear bffff is
her PASSION
her SINCERITY
her LOVE
her SACRIFICATION
her DEDICATION
her INTELLIGENCE
her SPIRIT

everything lah!

she is my superwoman to me
an apple of my eye
my queen of heart
ohh umi..

kalau nak cerita pasal pengorbanan mybffff sampai bila2 tak habis aku duk menaip wehh

tapi tulah.. this is apart of my sharing with you guys from the surrounding world
to make all of you know that
I AM PROUD OF MY MOTHER!!!!

selalu pegang dengan satu kenyataan ini--- HARGAI ibu kita dan orang yang masih ada di hadapan mata kita sebelum tiba masa mereka pulang kepada sang pencipta.

dan kita pun tak tahu bila.

mak aku dah bagai kawan sejati aku
gelak terburai usus sama2
perang badar sama2
perang saudara sama2
perang dunia ke3 sama2
tapi itulah momen2 tercipta yang dapat dikenang semula di masa akan datang

Happy Mothers' Day umi
&
Happy Nurses' Day

umi ku tercinta

Pn.Maznah Mohd Lazim ^_______^

my love for you dies when the last petal of these roses fall
(fake roses i gave you so that they won't fall till forever hahaha)

muahhhhahahaha !---gelak meroyannnnnnnn








No comments:

Post a Comment

nuffnang