Tuesday 6 May 2014

INSPIRASI DIA YANG AUMMMM

Assalamua'laikum and hello everybody !

hari ni punya cerita adalah..

**runut bunyi **

okay, petang tadi aku pergi bank kat bandar
sedang elok masuk kereta hujang rintik rintik air bergelora gituu
haa hajat nak singgah bank satu lagi pun terkubur dek kerana rasa malas itu menguasai diri
heee

then heading back home..
tetibe rasa nak gi TF Mall ("paviilion" Temerloh) hihihihi
cause you know i was the driver
so my bffff just  "i followwww" mhehehe
okay settle
alaah TF tu jaraknya ibarat kentut pun boleh dengar
which means just a stone throw away from my house
dokat nak mampus
(hiperbola terlajak ?)
ah peduli

kami tak naik pun kat atas
just wandering at the ground floor
(seems attracting us rather)

jalan punya jalan
masuklah satu kedai ni
umm kedai baru..
wiwiwiwiwi
kedai apakah? ----kedai perfumesssss ! hahahaaha

bagi aku kedai tu unik
unik tangg mana?
haa mai nak habaq mai nihh hihi

okay firstly minyak wangi tu import dari Dubai..
which mostly all the perfumes are all branded and quite expensive yet affordable
 (especially to those working people)

secondly..(yang mana bagi aku part yang paling best aaaa)
tuan kedai dia!
yang pandai entertain the client
i was like... wahhh she's really good at dealing with customers
the way she greet and treat the client that enter the shop
COOL and NICE gituuu

nak cerita lagi.. aku sebenarnya xdelah nak beli minyak wangi
just cuci2 mata daripada duk terperuk kat rumah
so that's why
pabila sis yang agak bergaya ini melayan kami berdua
yang tak jadi tak terdetik nak beli pun jadi BELI

mana taknya wehh
bayangkan---
"yang mana yang jenis baunya lembut2 sikit ye?" tanya aku
bukan sekali aku tanya hehee
dan dia tanpa jemu dan penuh dedikasi men-suggest-kan aku yang itu ini
"yang mana selalu pakai?"
dia tunjuk dengan penuh sabar dan seronok untuk berkongsi
wahh naissssss
"apa beza yang ni dengan yang tu (sambil tunding pada botol distilled water)
"ohh kalau yang tu yang pati punya dan xde alkohol RM10 isi dalam satu botol kecil ..yang ini sembur je)
terang sis yang bertudung ayu itu
"umi..tau dak yang botol tu cam botol distilled water buat eksperimen kat makmal irah hahahahaha"
sis tu pun turut join gelak barai aku mhehe

lopas tuu terborak berjela2 pula..
since xde customer masa tu..
aku laa yang make the head start

"akak ni umur berapa?"
dia senyum "27..dah tua hehe"
"dah kahwin?" tanya mak aku pula..

"tak..tapi saya pernah lalui macam2 dah pernah bertunang 2 kali dan putus tunang pun 2 kali..kali pertama tunang saya jumpa dia balik setelah lama lost contact then dah jumpa balik terus tunang.. dia tu business juga supplier barang2 bedah tapi bila ada masalah dengan client... saya seolah diambil kesempatan atas sifat lemah lembut yang saya ada ni..sekali dua boleh la lagi..kita pun stress kalau selalu cam tu kan.. so saya minta putus.. 3 bulan tak keluar bilik yelah bilik air pun dalm bilik so mmg tak keluar duk nangis jee manjang..mama haru sekali menangis risau..lepas tu bila fikir2 untuk apa aku sedih2 gini sedangkan dia entah2 kat luar tengah duk bergembira bagai..so akak bangkit dan bangun lepas tu sambung belajar kat kuantan..yang kali kedua tunang pula..saya ni jenis kalau suka seseorang ni saya akan mendekati dia lagi..nak terus dekat kenal dengan dia.. kenal2 dan tunang..dalam hari2 tuu makin kenal perangai dia mcam mna..orangnya tak berapa nak jujur so saya pun minta putus.. kali kedua putus sikit pun air mata takdaa sebab yang pertama kali putus telah buat saya kuat untuk hadap apa lepas tu..sekarang ni saya nak fokus beli rumah nak bawa mama ayah duk sekali kat sini..biarlah saya pula yang jaga derang..saya nak jadi kebanggaan mereka.."

know what..aku dgn bfffff aku syiokk mendengar cerita sis itu tau hahaha
yeee macam2 kisah dia..

okay sambung pula mheehe

"mak kandung saya dah lama meninggal masa lahirkan saya..apa tuu orang kata..tumpah darah?? haa mama saya cerita pun masa saya 25 tahun .. masa dia cerita saya rasa biasa je...yelah mama yang duk bela sejak merah lagii..mama kawan mak kandung akak so dia ambil jaga akak sampai akak tak anggap dia mak angkat dah macam mak betul..yelah dia ibu susuan akak.. (manis dengan senyuman)
keluarga memang jenis ber-business jadinya semua pun ikut nak buat business...saya ni jenis tak berminat ke arah belajar2..abang (doctor rozmie homeopati) offer nak hantar gi overseas saya taknak! buat membazir duit je..dia pun kata haa buatlah apa yang kita minat..so saya pun buat apa yang saya minat seperti sekarang..apa yang PENTING..kita mesti YAKIN dan sentiasa POSITIF"

penuh semangat akak ni wehh and aku kagum wuwuwuwuw

banyak juga dia cerita blablablabla especially pasal family dia
abang dia yang doctor tuu kahwin dengan adik norkhiriah

aku dengan bfff blurrr ****

"norkhiriah yang pelakon tu??" tanya aku sambil pandang bfff (mom) yang still blurrrrr haha

"alaa yang berlakon cerita Bedah Tong Gas tuuuu" sampuk aku cepat..

semua gelak barai hahahaha

akak tu sambung " entahlah malas saya fikir pasal kahwin.. yang penting saya happy buat apa saya suka sekarang dan yang penting saya SINGLE hahaha!! tak guna kalau couple lama2 tunang lama2 tapi entah kemana lepas tu..membazir masa je ..baik terus kahwin"

aku pun interrupt "yessss kak! tengok Ella for example..kahwin umur 40++ tapi bahagia pehhh amazing! hehe"

okay sorry entry ni agak (sememangnya panjang)
tapi..tahniah dan terima kasih kepada yang sudi pinjam mata untuk baca
mucho gracias people

**big smile**


in short, LIVE THE LIFE HAPPILY!!! Allah kan ada ^____________^


salam sayang daripada aku kepada kau

wonderful strangers ^___________^

nampak botol distilled water belah kiri tuu?? (bukan yang bertudung molek tu mhehe)

haa kauu tak nak beli konon.. TERbeli juga hehe
                   

No comments:

Post a Comment

nuffnang