Friday 30 May 2014

Cerewet aku (senyum mesra)

Assalamua'laikum and helloooo!
hyee mhehehehe ^____________^

semalam, 28 mei 2014
sebelum tanggal tu..aku telah me-format sahabat baik
merangkap buah hati pengarang jantung ku

(kemain lagi ayat hahahha!)

my Acer 4937G telah ditakdirkan untuk di-format semula
pabila telah mengalami kekejangan kelembapan dan segala jenis 'ke'
sehingga mengusutkan kepala hotak aku

maka aku bawalah ke klinik komputer
kali ni aku decide nak bawa gi kedai depan kat TF pavilion
berhampiran rumah aku
since never try their service
so that's it

"tulis nama kat sini, no telefon ye" ---sambil abang(melayu) tu hulur kertas
dan dia sambung "lama nak format ni..3jam"-- i was like "herghhh"

(serba salah nak tinggalkan laptop.. yang mybffff ni pula sanggup tunggu kauuu hahhaa"

"dah? tunggu takleh?"
"lama pula nak tunggu 3 jam" balas aku
then finally "ok..saya percayakan awak." kata aku dengan serius (serius kot mhuahaha!)

malam datang ambil around 8pm something
dan masih belum siap lagi..
yeah we waited there patiently
dan aku mata melilau setiap penjuru kedai tu

(sangka aku abang tu kuli kerja biasa je)

tetiba---- tapp! mata aku tertatap pada 2 sijil diploma teknologi maklumat under Universiti Tenaga Nasional
nama pemilik itu --nama melayuu
Mohd Faizal bin (dot dot)
dalam kedai tu ada 2 orang je yang kerja aku nampak
sorang Cina
sorang si abang yg duk btentangan dengan aku kat kaunter sambil dengan tekun format laptop

nak tanya--segan

**kenyit mata**

haih..tapi perasaan ingin tahu membuak2 gituu hihihihi
"umi...cer tanya dia..study mana dulu...ambil apa.. sijil kat dinding tu dia punya ke.. ni kedai dia ke"
haahh kauu hahah XD
mak aku " tanyalah dia."
"alaaa tanya la.. (aku jekk dia) tu ada sijil nama melayu kat situ tuu..tanyalah ye? mhehehe"

senyap masing2--- "lama dah ke kerja sini?" muqadimmah mak aku hahahah!

(yessss)

maka berceritalah si brother tu sambil duk format laptop

"lama tak lama juga lah (sopan hihihi)..sy orang kedah..kuala nerang..tp datang sini ikut kakak..buka kedai kat sini.."

mak aku tanya lagi " kedai ni share berdua?"

angguk abang tu

nasiblah kau dah kahwin hhahaha!

tapi tulah nak cerita--- betapa aku admire dia-- PANDAI ambil hati
ambil hati para pelanggannya
cara dia layan customer dan SABARnya melayan kerenah setiap pelanggan yang masuk ke kedai
sambil mata tertatap pada laptop yang dalam proses formatting
(laptop aku laaa tuu mhehhe)

pokok pangkal-- SEJUK hati aku wehhh

siap semua.balik dengan hati berbunga dengan girang cewahh

ok.settle laptop formatted
fuhh lega..

cuma~

**haa tak tamat lagi cter nya saborr**

nak djadikan cerita
almaklum laa bila kena format balik, mau semua apps dalam tu ghaib terus entah ke mana
mcam MH370 (itu satu hal sampai la ni tak tau ke cerita)
dan ada few things software tulisan cina yang haramm kejadah aku terpinga2 tak paham

of course frustrated !

dan2 mr.broadband meroyan buat lembap dia haihlah..
nak download balik semua bendalah yang hilang memang TAK lah kan
dan..aku tekad gi confront dengan abang tu
sebab-- dia kata hr tu "apa2 datang balik sini (senyum + sopan)"
ok berehh ! hahaha

gatai.

"ada apa lagi software nak download?"
"banyak...skype,crystal webcam, banyaklah!" kata aku
"cerita semualah." sampuk mak aku

"skype,crystal webcam,youtube downloader..haa tu semua..nak dwload harammm slow gila"

dengan sabar dan cool abang tu download

PEACE :)

dan aku memberanikan diri
masa tu dah siap download semua yang aku request tu
"nah cuba tengok.." sambil dia bagi laptop kat aku

wahh laju wifi dia!
aku pun try download picasa..wehh laju kottt gagagagaagga
"ni tekan mana? yang ni?" selambe aku buat ngok
"ni kot" ---tu dia kata bukan aku haha
haih!

then dia ambil balik laptop aku..
"ermm masukkan movie maker sekali boleh?"

cerewet kan aku ni?

lek aaaaa aku kan customer
customer is always right :))))

(padahal aku tahu it do takes time to download that thing)

dan dia pun tergopoh2 copy movie maker tu from another laptop to mine

ahh sejuk perut mak dia ngandungkan dia

rezeki kau

aku pun happy!

"terima kasih banyak! takpe rumah dekat je..ada apa2 bawa sini lagi ye (senyum)"

senyum mesra dia balas


balik tu

"umi...baik kan pandai dia layan customer, tapi dia dah KAHWIN! HAHAHHAAHAHAHA!"

sekian.

have a nice day all :)




budak ni takde kena mengena dengan aku hahaha!

No comments:

Post a Comment

nuffnang