Sunday 4 May 2014

HOME and FUTURE

Assalamua'laikun and holla ^_______^
well yesterday keluar ambil angin di sekeliling taman perumahan aku
jalan2 dengan mak aku then jumpa jiran belah belakang mak cik Su (kerja bank)
anak dia semua 3 org lelaki
sulung baru dajah 4
nakal dia ya rabbi..
(dulu dia pernah kejar aku sampai tak sempat aku nak sarung selipar keluar rumah dia)
masa tu datang tengok adik dia no2 (pun nakal ngikut mudah terpengaruh dengan alongnye haha)

mak aku ajak laa makcik su sekali dengan aku jalan2 kononye "jogging"
jogging hape ke bende..
menang anak itik baru lahir berjogging  wehh
yelah aku kasi chance laa mereka mak2 borak
aku jalan depan mereka
sambil menikmati indahnye ciptaan tuhan yang khalik (maha pencipta sekalian alam)

subhanallah..
tidak ternilai indahnya!

dalam melalui dari sebuah rumah ke rumah yang lain
mereka berdua tu duk berkata
"rumah sekarang ni urmh! kalau dah biasa duk rumah 2 tingkat, pindah pun mesti kena cari 2 tingkat"
dah terbiasa katanya
yeahh aku pun setuju..
"rumah kat area sini pantang lepaaa.. anytime je ni"

dalam pada tu..derang duk saking ala2 meluah gituu
"zaman sekarang.. kos hidup tinggi bukan mcm dulu2..yang penting kena ada plan utk masa depan anak2"
"biar pakai saga buruk tapi hutang tak melepek di pinggang"
"yang penting simpanan utk anak tuu mesti ada standby dari awal.."

i was like wahhhhhh hahahaha!

u cool lah my bffff

dah kalau lama tak beramah mesra dengan jiran tetangga
sekali jumpa
al-maklum sampai ke maghrib jawabnya..

ni semua sebab?
sebab ada AKU yang sudah pulang!!!

kalau tak...harammm bfff aku tuu nak keluar saja

(tak syiok aku takde katanya)

tapi..betullah aku pernah RISAU gila bila fikir pasal future

yelah..kos hidup makin meningkat

kerajaan pula sibuk dengan GST bagai (aku masih blurr pasal bnde ni)

keluhan mereka2 disekeliling yg sudah berumah bertangga bagai
makin menambah kegerunan aku..

kalaulah..aku ada cash ratusan ribu dalam akaun..
kalau..
mahu aku beli rumah laaa ni jugakk
kereta kemudian boleh beli(lagipun selagi boleh guna guna lah sampai ranap haha)

rumah..
makin hari makin menaik gila harga jualnya
rumah..
tempat untuk berlindung dari hujan & panas
rumah..
ingin aku realisasikan dengan moto "rumahku syurgaku"
kerana rumah itu tempat berkumpulnya orang tersayang bersama kita

tunggu..
aku kerja kumpul duit
aku bina sebuah rumah yang cantik2 dan indah
seindah syurga

insyaaAllah.

omaigod....this is one of in my imagination mhehe

CANTIK kannnnn! 


No comments:

Post a Comment

nuffnang